Rejestracja domen z myślnikiem
Rejestracja domen z myślnikiem – czy warto?
Wrzesień 14, 2018
5 rzeczy, o które powinieneś zapytać swojego dostawcę hostingu
Wrzesień 29, 2018
Pokaż wszystkie

Kupiłem hosting i co dalej?

Kupiłem hosting i co dalej

Posiadamy już domenę, hosting oraz stronę, Pytanie brzmi: jak to wszystko połączyć, aby sprawnie działało?

Zakup hostingu i domeny oraz przygotowanie projektu strony internetowej, to z całą pewnością zakończenie jednego z etapów. Zanim jednak strona będzie widoczna dla innych, a my będziemy mogli korzystać z poczty lub serwerów, które znajdują się w naszej domenie – konieczne będzie skonfigurowanie oraz przygotowanie całości.

Widoczność strony

Najpierw konieczna będzie konfiguracja domeny internetowej (musimy ją zrobić samodzielnie; u każdego dostawcy konfiguracja wygląda trochę inaczej; w razie kłopotów warto skontaktować się z pomocą techniczną danego dostawcy) – po zakończeniu dana strona będzie widoczna pod oczekiwanym przez nas adresem. Jeżeli zarejestrowaliśmy domenę w innej firmie niż hosting konieczne będzie złożenie delegacji domeny na odpowiednie adresy serwerów DNS (mających za zadanie powiązanie nazw domen z numerami IP usługi w danej sieci) – wykonuje się to w panelu administracyjnym. Adresy serwerów nazw pozwalają przeglądarkom na odpowiednią interpretację wpisywanych adresów, to właśnie dzięki nim nazwa znana przez internautów zostaje przetłumaczona na odpowiedni adres IP. Żeby strona naszego przedsiębiorstwa była widoczna dla innych, wszystkie potrzebne pliki muszą zostać wgrane na serwer. Najprostszą możemy to zrobić używając programu – klienta FTP.

Narzędzia w domenie

W naszej domenie powinny się znaleźć pewne narzędzia. Najpopularniejszym narzędziem jest poczta elektroniczna, którą każda firma powinna posiadać. I podobnie jak to robiliśmy wcześniej – skrzynki e-mail muszą zostać skonfigurowane – to również możemy zrobić w panelu administracyjnym. Zanim skonfigurujemy wszystkie skrzynki powinniśmy przyjąć określony schemat w nazwach nadawanych adresów, świadczy to bowiem o naszym profesjonalizmie. Musimy także zastanowić się nad przydzieleniem odpowiedniej przestrzeni konkretnym pracownikom. Często używanym adresom powinniśmy przydzielić więcej GB pojemności. Dobrym i pomocnym rozwiązaniem jest powiadomienie o zajętości poczty – kiedy liczba zajmowanej pamięci dochodzi do maksimum limitu zajętości, system automatycznie nas o tym poinformuje (mamy wtedy możliwość zwiększenia limitu lub po prostu usunięcia zbędnych maili. Bardzo często zdarzają się sytuację, że wysyłamy tego samego maila do większej liczny pracowników. Aby nie wpisywać cały czas tych wszystkich adresów mailowych możemy sobie pomóc poprzez tak zwane listy pocztowe. Wyglądem mogą przypominać zwykły email, ale dzięki nim, korespondencja jest rozsyłana na wiele różnych adresów e-mailowych. Mamy nawet możliwość dokładnego określenia typu utworzonych list: otwarty – każdy może wysłać korespondencję, zamknięty – dostępny tylko dla subskrybentów; moderowany – wiadomości może przesłać tylko moderator.

Jak ułatwić sobie pracę?

Istnieją różnego rodzaju programy internetowe, które mogą nam pomóc w synchronizacji czy zaplanowaniu działań dokonywanych przez serwer. Warto czasami z nich skorzystać. Istnieje również wiele firm, które świadczą tego typu usługi. Po za tworzeniem strony www zajmują się kompleksową obsługą hostingów oraz konfigurowaniem całości usługi.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Wykorzystujemy pliki cookies do prawidłowego działania strony, aby oferować funkcje społecznościowe, analizować ruch i prowadzić działania marketingowe. Więcej informacji znajdziesz w polityce cookies.
Czy zgadzasz się na wykorzystywanie plików cookies? Zgadzam się