Jaki wybrać hosting
Jaki wybrać hosting
Wrzesień 12, 2018
Pokaż wszystkie

Jaką domenę wybrać, aby odnieść sukces

Jaką domenę wybrać, aby odnieść sukces

Planujesz otwarcie nowego biznesu? A może przeprowadzasz remarketing obecnej marki? Wybór odpowiedniej domeny staje się jednym z kluczowych elementów który będzie odpowiadał za sukces strony internetowej w sieci. Jej nazwa jak i konstrukcja odpowiada za odczytywanie jej przez mechanizmy wyszukiwarek jak i odpowiadają za to czy nasi potencjalni klienci będą mogli łatwo ją zapamiętać i powrócić do niej w razie potrzeby.

Jaką domenę wybrać, aby odnieść sukces?

Domena internetowa jest bardzo istotna, ponieważ często stanowi ona pierwszy kontakt klienta z daną firmą. Można wręcz śmiało powiedzieć, że stanowi ona wizytówkę firmy. Wielu przedsiębiorców często zastanawia się nad tym, jaką domenę wybrać. Czy jej nazwa powinna kojarzyć się z określoną branżą, czy też nie? Niektórzy inwestują nawet w tzw. domeny generyczne, które wykorzystują popularne słowa lub frazy, które opisują daną grupę produktów, rzeczy, usług, zjawisk itp.

Jaka nazwa domeny?

Wymyślając nazwę można zwykle wykorzystać ponad 60 znaków. Nazwa jednak powinna być prosta i krótka – co gwarantuje lepszą widoczność w Internecie. Dobrze, jeśli jest to np.  jedno czy dwa proste słowa lub nazwa własna. Warto również zwrócić uwagę na to, że im dłuższa nazwa, tym jest większe prawdopodobieństwo, że nazwa czytana na głos będzie brzmiała inaczej, niż było to planowane. Poza tym, należałoby pamiętać o tym, że dobra domena to taka, którą szybko zapada w pamięć (ten efekt najłatwiej jest osiągany w przypadku prostych nazw, które składają się z jak najmniejszej liczby wyrazów). Warto zauważyć, że im łatwiejsza nazwa, tym szybciej zostaniemy znalezieni. Niektórzy radzą, aby unikaj np. myślników, ponieważ człowiek zapamiętując słowo, myśli głównie o jego znaczeniu. Nie myśli o tym, czy w tym słowie znajdują się jeszcze jakieś dodatkowe znaki. Od jakiegoś czasu można rejestrować domeny z typowymi polskimi znakami. Trzeba jednak pomyśleć o tym, że jeżeli zarejestrujesz domenę z takimi właśnie znakami to niektóre przeglądarki internetowe mogą mieć problem z przetłumaczeniem adresu. Problem przy tego typu nazwie pewnie będą miały również osoby, które nie znają języka polskiego. Najważniejsze jest to, żeby wybrana domena była unikalna i jedyna w swoich rodzaju.

Kropka i co dalej?

Do dyspozycji mamy kilka rodzajów domen:

  • domeny funkcjonalne (np. .org, .net),
  • domeny narodowe (np. .pl, .fr) oraz międzynarodowe (np. .eu),
  • regionalne (np. .beskidy.pl),
  • polskie domeny funkcjonalne (np. .com.pl).

Rozszerzenie domeny powinno być uzależnione od rynku docelowego oraz charakteru działalności firmy. Warto pamiętać, że krajowe rozszerzenia są dobrze widziane na rynkach rodzimych oraz są często wyszukiwane intuicyjnie. Rozszerzenie domeny jest ważne, ale pamiętajmy, że najważniejsza jest jej nazwa. Pamiętajmy więc, że im bardziej specjalistyczne oraz mniej popularne domeny, tym trudniej jest je zapamiętać. Dlatego też przy tworzeniu nazwy warto mieć umiar. Przedsiębiorcy powinni potraktować dobrą domenę jako inwestycję w swoją markę oraz jeden z bardziej stabilnych punktów swojego biznesu. Odpowiadając więc na pytanie jaką domenę wybrać? – krótką, chwytliwą, taką, która jest prosta w zapamiętaniu, łatwa w napisaniu i dobrze kojarzącą się odbiorcom.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Wykorzystujemy pliki cookies do prawidłowego działania strony, aby oferować funkcje społecznościowe, analizować ruch i prowadzić działania marketingowe. Więcej informacji znajdziesz w polityce cookies.
Czy zgadzasz się na wykorzystywanie plików cookies? Zgadzam się