Kupiłem hosting i co dalej
Kupiłem hosting i co dalej?
Wrzesień 23, 2018
Pokaż wszystkie

5 rzeczy, o które powinieneś zapytać swojego dostawcę hostingu

Jesteś właścicielem strony internetowej? Prowadzisz blog lub małą firmę? A może prowadzisz sklep online. W każdym z tych przypadków dodatkowo jesteś także właścicielem hostingu. Niezależnie czy odpowiadasz za niego sam, czy zlecasz to specjaliście sprawdź o czym należy pamiętać o co należy zapytać każdego dostawcę hostingu.

O co powinniśmy zapytać swojego dostawcę hostingu?

Istnieje kilka istotnych pytań, które powinniśmy zadać swojemu dostawcy hostingu. Są to pytania, które powinny paść jeszcze zanim zdecydujemy się na daną ofertę. Wtedy właśnie jest najlepszy czas na to, aby przedyskutować ofertę i jej warunki z dostawcą. Wybór odpowiedniego hostingu to nie tylko stabilność usługi i dobrze działająca strona, ale także odpowiednio działający suport i kompleksowość usługi.

Pytania, jakie należy zadać

  1. Jaka będzie cena hostingu w drugim roku? – dostawcy hostingu często oferują różnego rodzaju promocje, ale zazwyczaj dotyczą one jedynie pierwszego roku. Warto więc zapytać dostawcę o cenę usługi w drugim roku. Może się bowiem okazać, że w kolejnym roku cena zwiększy się nawet kilkunastokrotnie i przepłacimy za określoną usługę.

 

  1. Uptime hostera oraz limity – warto zapytać jakie w wybranej przez nas ofercie są limity oraz czy jest gwarantowany uptime (nieprzerwany dostęp oraz i działanie hostingu). Należałoby również dowiedzieć się, co następuje po przekroczeniu danych limitów.

 

  1. Jak często firma przeprowadza backup oraz jakie narzędzie są stosowane do backupu, czy dostęp do zapisanych danych będzie intuicyjny oraz czy backup obejmuje wszystkie pakiety. Warto też podkreślić, że firmy oferujące hosting oferują bezpłatne okresy testowe, kiedy możemy sprawdzić działanie usługi. Warto z tego skorzystać.

 

  1. Czy dostawca posiada własne data center i samodzielny monitoring stron klientów?

Dobrze jest, upewnić się, czy marka pod którą oferta jest sprzedawana, jest właścicielem serwerowni. Czasami bywa również tak, że dostawcy nie posiadają własnych, a tylko wynajmuje serwery u innych dostawców. Jest to mniej komfortowa sytuacja, gdyż kiedy firma samodzielnie monitoruje strony klientów, reakcja na usterki czy problemy z serwerem będzie szybsza, jeśli jest bezpośrednim właścicielem serwerowni.

  1. Jaka jest lokalizacja serwera? – to jedno z ważniejszych pytań. Firmy zazwyczaj korzystają z zewnętrznych centrów danych albo z własnych. Należy dopytać dostawcę o standard danego data center i jego lokalizację. Jeśli serwerownia zlokalizowana jest zagranicą, może to zwiększyć pingi, które wpływają na czas odpowiedzi serwera oraz szybkość działania strony.

Zawsze lepiej pytać

Oprócz tych pięciu pytań, które zostały przedstawione powyżej, są jeszcze inne pytania, które warto zadać dostawcy hostingu. Można min, zapytać jeszcze, czy serwer jest współdzielony, dedykowany czy VPS, Albo jaka jest przepustowość łącza – to tylko niektóre z nich. Z uwagi na wejście w życie ustawy RODO warto też dopytać o umowę powierzenia danych i jej cenę. 90% dostawców oferuję taką umowę w cenie hostingu, jednak są też tacy, którzy doliczają za to dodatkową opłatę.

Pamiętajmy wybór hostingu jest fundamentem działania strony www – jeśli mamy jakieś wątpliwości i pytania, najlepiej nie czekać, tylko od razu zapytać lub wyjaśnić pewne kwestie by uniknąć przykrych niespodzianek

Polecamy hosting stron internetowych z Cal.pl, który jest niedrogi i działa niezawodnie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Wykorzystujemy pliki cookies do prawidłowego działania strony, aby oferować funkcje społecznościowe, analizować ruch i prowadzić działania marketingowe. Więcej informacji znajdziesz w polityce cookies.
Czy zgadzasz się na wykorzystywanie plików cookies? Zgadzam się